A nyolcadik osztályban Nathaniel Mills fogott néhány szerszámot, és leült a hálószobájába. Egy számítógép hevert nyitva előtte, tele alkatrészekkel, amelyeket ő maga telepített. Ideje volt egy újabb részt hozzáadni. „A számítógép építése alapvetően LEGO a felnőttek számára” – mondja.
Ez még 2014-ben történt. Akkoriban egy erőteljes számítógépre vágyott, amellyel olyan videojátékokat játszhat, mint a Skyrim. Tehát korszerűsítette a régit.
A legtöbb játékossal ellentétben azonban nem csak a gyors játékmenetre, valamint a film minőségű képekre és hangokra gondolt. Az energiára is gondolt. Azon tűnődött, vajon tud-e építeni egy nagyszerű játékgépet, amely a szokásosnál is kevesebb energiát fogyaszt?
A válasz igen volt. Abban az időben egy tipikus játékgép körülbelül ugyanannyi energiát használt fel, mint három hűtőszekrény. Mire Nathaniel elkészült, alig több mint egyharmadát használta fel. De ettől még gyors és szórakoztató volt játszani.
Még ha nem is játékos, valószínűleg minden nap órákat tölt szövegeléssel, videók megtekintésével, nagyítással és egyebekkel. Az eszközök akkumulátorának feltöltéséhez áramra van szükség. De nem ez az egyetlen energia. Azok a hálózatok, amelyek jeleket továbbítanak az Ön készülékeire és onnan, áramot fogyasztanak. Így a távoli adatközpontok is, amelyek az Ön által használt tartalom és alkalmazások nagy részét tárolják és feldolgozzák. A készülékek gyártásához pedig áramra van szükség.
A legtöbb országban a villamos energia főként fosszilis tüzelőanyagokat, például szenet vagy földgázt égető erőművekből származik. Ez az égés káros kibocsátásokat okoz, amelyek súlyosbítják az éghajlatváltozást. Tehát minél több eszköze van, és minél többet használja őket, és csatlakozik az internethez vagy a felhőhöz, annál több kibocsátás keletkezik, és annál nagyobb hatással lesz az éghajlatra.
De vajon mekkora hatása van egy Fortnite vagy TikTok estének? Ez komplikált. Egyes digitális tevékenységek vagy kapcsolódási módok több energiát fogyasztanak, mint mások. Nathanielhez hasonlóan Ön is dönthet úgy, hogy csökkenti az energiafelhasználást – miközben szórakozik.
A videojátékok feloldása, különösen a valósághű grafikával rendelkező játék, a legintenzívebb dolog, amit a személyi számítógép tehet – jegyzi meg Ana Cardoso. A dániai Koppenhágai Energiahatékonysági Központ kutatója. Egy játékgép hatszor annyi energiát fogyaszt évente, mint egy átlagos számítógép.
Amikor valósághű videojátékot játszik, a számítógép grafikus processzora (GPU) folyamatosan egy teljes virtuális világot hoz létre. Meg kell jelenítenie vagy meg kell rajzolnia az összes formát, textúrát, fényt és árnyékot. És így a játék nem késik, mindezt valós időben kell elvégeznie. Egy PS5 másodpercenként 10 billió számítást vagy 10 teraflopot tud elvégezni. Egy Xbox Series X eléri a 12 teraflopot. És egy grafikus processzor egy csúcskategóriás játék PC-hez? Ez meghaladhatja a 100 teraflopot. Eközben a központi processzornak vagy a CPU-nak is sok munkát kell végeznie a játék futtatásához. Számítania kell a világ fizikáját, hogy a dolgok reálisan kölcsönhatásba lépjenek.
Egy ilyen erőteljes feldolgozás sok energiát igényel. Ha a számítógép processzorai extra keményen dolgoznak, a gép felmelegedhet vagy akár fel is forró lehet – mondja Cardoso. Szó szerint érezheti, hogy a számítógép sok energiát von el.
A drónokkal való gazdálkodás az egyik példa a dolgok internetére vagy az IoT -ra. A drónok, a robot asszisztensek, az intelligens órák, a levegőt és más csatlakoztatott eszközöket figyelő érzékelők okosabbá teszik világunkat, és „sokkal könnyebbé teszik mindenki életét” – mondja Hinton. De megjegyzi, hogy az „okos” nem ingyenes”, ahogy egy 2019-es kutatási dolgozatot címezett. A dolgok internetének működtetéséhez energiára van szükség.
Ebben a cikkben Hinton csapata megbecsülte, hogy mennyi energiára lesz szüksége egy okos otthonnak az összes rendszer működtetéséhez. Ide tartozhatnak az intelligens zárak, az intelligens fénykapcsolók, az intelligens készülékek, a megfigyelőkamerák és a központi központ, amely mindent kezel. Egy tipikus okos otthon évente körülbelül 30 százalékkal több energiát fogyaszt, mint egy normál otthon.
Egy okos otthonban egyetlen eszközről vezérelheti a lámpákat, a fűtést, a hűtést, a zárakat, a készülékeket és még sok mást. Az intelligens otthoni rendszerek szükség szerint be- és kikapcsolhatják magukat. Ez meglepőnek tűnhet, mivel az intelligens otthon egyik előnye, hogy automatikusan kikapcsolja a hőt és a világítást, amikor nem használja őket. Ez energiát takarít meg. Ahhoz azonban, hogy készek legyenek reagálni a parancsaira, az intelligens rendszereknek aktívnak kell lenniük és figyelniük kell. Ez megköveteli a Wi-Fi vagy Bluetooth kapcsolat folyamatos bekapcsolását. Ez pedig „csak a hatalom rágása lesz” – jegyzi meg Hinton.
A mérnökök tervezhetik ezeket a rendszereket alvó üzemmódba. A türelmetlen emberek pedig talán nem akarnak rövid késéssel beletörődni, hogy felébresszék őket. Szerencsére az emberek nem olyan gyorsan váltanak intelligens otthonokra, mint azt Hinton és más szakértők gondolták. Tehát még van idő az IoT -eszközök megtervezésére, hogy hatékonyabban használhassák fel az energiát.
A tény azonban továbbra is az, hogy az emberiség falánkságban van a technológia és az adatok iránt. Az adatfelhasználás exponenciálisan növekszik. Ez is növeli az energiafelhasználást. A mérnökök találtak módokat a számítógépek, az adattárolás és -továbbítás hatékonyabbá tételére. De nem tudják örökké tartani a tempót. „Kifogyunk az új ötletekből” – mondja Hinton. Úgy gondolja, hogy „a következő nagy kihívás” megtalálni a módját annak, hogy tiszta energiával működtessük technológiánkat.
És nemcsak a mérnököknek kell ezen gondolkodniuk. Nagyon fontos, hogy az emberek hogyan használják a technológiájukat. Például az iPhone 12 megépítése sok károsanyag -kibocsátást eredményez – többet, mint amennyit az SMS-ezéssel vagy a köztünk való játékkal fog használni ezen a telefonon. Tehát gondolja át kétszer, mielőtt új telefonra vált, amikor a régi még működik. Általában az eszközöket „a lehető leghosszabb ideig” kell használnia – mondja Hischier.
És ha nem használja a TV -t, a játékrendszert vagy a számítógépet, kapcsolja ki. „Ez ilyen egyszerű” – mondja Hischier. Ha azon kapja magát, hogy ok nélkül nézi a YouTube-ot, vagy gondtalanul görgeti a TikTok-ot, gondoljon arra, hogy milyen energiát használ fel. Ehelyett könyvet olvashat vagy esetleg kimehet.