A vállalkozói élet önmagában is számos kihívással kecsegtet, nem csak olyannal, amit élvez az ember, hanem olyanokkal is, melyek bizony kényelmetlenek lehetnek a számunkra. Pontosan ebből adódóan érdemes megragadni azokat a lehetőségeket, amik könnyebbé teszik az életünket, melyek picit egyszerűbbé teszik legalább az adminisztrációt.
A székhelyszolgáltatás egy ilyen dolog, segíti a cégeket a papír ügyek intézésében, ráadásul, ha egy cégcsoport szolgáltatásaként vesszük igénybe, mint amilyen a szekhely.org is, akkor több egyéb szolgáltatást is igénybe tudunk venni, egy egész csapat fog dolgozni azért, hogy kényelmesebb és biztonságosabb legyen számunkra a cégalapítás.
Annak ellenére, hogy milyen kedvező lehetőségről van szó, sokan nem ismerik a székhelyszolgáltatás intézményét, de azt mindenki tudja, aki vállalkozik, hogy kelleni fog majd egy olyan hely a cég számára, mely székhelyül szolgál. Akik már benne vannak ebben a dologban tisztában vannak vele, hogy ez a cím hivatalosan is le van jelentve, nyilvános nyilvántartásban szerepel, ki kell tenni a cégtáblát az adott címen jól látható helyen a kapuban és itt kell fogadni majd pedig tárolni is a céges papírokat, hogy itt tudja ellenőrizni a NAV szükség esetén.
Rengeteg olyan ember van, aki a lakcímét adja meg székhelyül, de ha jobban belegondolunk, hogy a fenti feladatokat mind a saját otthonunkban lássuk el, beláthatjuk, hogy ez bizony nem túl kényelmes, sőt, ez nem is egészséges. A székhelyszolgáltatást választók válláról viszont lekerül az adminisztrációs teher.
A székhelyszolgáltatás lényege, hogy a szolgáltatást biztosító cég fogadja és tárolja, rendszerezni a vállalkozók leveleit, majd pedig, ha szükség van rá, akkor bemutatják azokat a NAV-nak. A székhelyszolgáltatást elsősorban olyan kisebb cégeknek javasolják, akik még nem rendelkeznek saját irodával, ahova kézenfekvő lenne bejelenteni a székhelyét a cégnek.